יישום טיפול קוגניטיבי התנהגותי בהפרעות קשב וריכוז על מבוגרים חדשים
תרגול קוגניטיבי והתנהגותי, 2016

הפרעות קשב וריכוז (ADHD) יכולות להימשך בבגרות המתהווה עבור אנשים רבים, מה שמוביל לתפקוד אקדמי ותעסוקתי לקוי, שימוש לרעה באלכוהול וסמים ועוד. במאמר מחקר זה, המחברים מדגישים אתגרים נפוצים באוכלוסייה זו, מסכמים מחקרי תוצאות וספרות קלינית, ומציעים המלצות למטפלי CBT.

המעבר לקולג' יכול להיות מאתגר מאוד עבור אנשים עם ADHD. מטלות ודרישות מוגברות לחיים מתרחשות במקביל לחוסרים בניהול זמן, מיומנויות לימוד והרגלים, ודחיית תגמולים להשגת יעדים ארוכי טווח. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) טומן בחובו הבטחה להתמקדות באתגרים אלו והקשורים אליהם.

מבוגרים מתעוררים (EA), אשר נמצאים בטווח הגילאים המאוחרים של בני נוער עד גיל העשרים יכולים לחוות אוטונומיה מוגברת וחוסר מבנה, מה שעלול להפוך אותם לפגיעים יותר לתפקוד לקוי. בהתחשב בכך שהתפקוד הניהולי חלש יותר בקרב אלו עם הפרעת קשב וריכוז, אנשים בקבוצה זו נמצאים בסיכון מוגבר לא להיות מסוגלים לווסת את רגשותיהם, לדחות סיפוקים, לעכב דחפים, להפנות את תשומת לבם, לארגן, לתכנן ולפקח על עצמם כדי להשיג את מטרותיהם. .

מחקר זה מראה שהתערבויות ספציפיות ל-CBT והתמיכה המתאימה של מבוגרים בסיכון חיוניים לטיפול מוצלח בהפרעות קשב וריכוז. התערבויות קוגניטיביות התנהגותיות צוינו כשיטות טיפול יעילות עבור אוכלוסייה זו, עקב בעיות בריאות נפשיות ופיזיות שליליות הקשורות להפרעה.

דגשים מהמחקר

"מבוגרים מתעוררים עם ADHD עשויים לפתח אמונות שליליות לגבי יכולתם לתפקד. פסיכו-חינוך וניהול סימפטומים באמצעות למידת מיומנויות הן שתי התערבויות קוגניטיביות-התנהגותיות. אלה שמקבלים התערבות זו יכולים להתחיל להבין כיצד הפרעת קשב וריכוז משפיעה על החיים שלהם, מדוע קשה להם לנווט באתגרים, ומדוע למידה ושימוש במיומנויות ניהול עצמי חשובות".

 

"פסיכו-חינוך מועיל לאנשים עם הפרעת קשב וריכוז, במיוחד מבוגרים מתעוררים שחווים תסמינים בולטים יותר בפעם הראשונה, בכך שהוא נותן להם מסגרת נפשית להבין כיצד הנוירוביולוגיה שלהם מובילה לרכישה לקויה של מיומנויות ויסות עצמי…"

 

"מחקר זה מדגים שמבוגרים מתעוררים יהיו בעלי מוטיבציה רבה יותר לפתח מיומנויות לניהול סימפטומים אם הם מתאימים למטרות המוערכות באופן אישי. ניתן לעשות זאת על ידי הדגשת טיפול המשפר את הפונקציונליות במקום התמקדות בהפחתת תסמיני ADHD ספציפיים…"

ב-Feeling Good Institute, אנו משתמשים בשיטות CBT, כגון פסיכו-חינוך, מבנה קוגניטיבי מחדש, שינוי התנהגותי ומיינדפולנס כדי להשיג תוצאות חיוביות והחלמה מתמשכת.

למד על המיומנויות החיוניות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי יעיל וכיצד אנו מכינים מטפלים להצלחה.

מחבר קצר מחקר: דבורה ברנשטיין, Psy.D.

ציטוט: Knouse, L. E., & Fleming, A. P. (2016). יישום טיפול קוגניטיבי התנהגותי בהפרעות קשב וריכוז על מבוגרים מתפתחים. תרגול קוגניטיבי והתנהגותי, 23(3), 300-315.

דילוג לתוכן